Tuesday, May 5, 2015

Arief is ageing!

Lev me laik yu du lev lev lev me laik yu du
lagu ni je duk play around my head past few days, terus rasa in love nak bikin entry buat arep sekandar. 
Anyway the videoclip Love Me Like You Do tu masyaAllah wiwiwiwiw bahana~

My arief (geli geli my arep mesti dia tengah sengih nak bahan aku), turned 23rd on 23.April last 2 weeks. Nothing much to prepare pun sebab I was unemployed lol takdak duit to get extra nice gift but hey! you married a baker (READ: Amateur Baker) So I baked you stuff, you know you pour the eggs in you sift the floor and things.

On the night of 22. April, I baked him A Mug cake which the scenario on the day tu, aku scroll facebook nampak a simple recipe how to bake a mug cake, so I thought waiii nooott ai terai dis? simple gell. And I did try the recipe end up my microwave did not agree with my unexpected plan, the mug cake was the BURNED-STINK-YUCKEK cake! Fret not, I did the 2nd attempt, STILL FAILED. Why you no friendly with me microwave I only have 10 mins je kot ish la. Dengan hati ikhlas and tanpa serba salah, topped with fresh cream and drizzled a bit with nutella and wallah!



...and with the help of raysha
' Here goes baba, your burned birthday mug cake! Terima lah dengan konsep redo level 8, you don't wanna hurt Ibu's feeling kaaannnss..''


raysha test dulu izit beracun ke dak, NOT. 


Surprisingly Arief ate the whole mug cake (TIPU), he did ate the cake I can say suku of the mug la tanpa menunjukkan memek muka kek tu adalah tahap geli nak makan. Sweet ye dak? Si bengis berhati pari pari lev me laik yu du lev lev mee.. *cut this crap out*



2 days before his birthday, I did plan a birthday dinner, just us and the rest of the family members. I picked WonderMama sebab I have this saved-in-my-memory the taste of their Nachos seeeedaaaaaaapppppppp! I wanted him to try, plus minus Arief mesti nak makan nasik dinner ni, so WonderMama seems perfect. (entry ni takde kena mengena dengan si blogger di taja oleh mana mana restaurant. Eh ada nak taja dak? lewls). Must try the Nachos tau and and and their Mango Smoothies mashaAllah sedut tak bersalah pun gula gula manis konsep diet kelaut aku ni jebon nye!



Hi Mok! ehhh mane ada kita acah je, Hi Jambu! ehhh acah lagi :p




memasing umur baru 24/23 tapi macam dah 31/32 *nangis T__T*





since raysha dah besaq ni, attempt of portrait-ing family picture memang almost failed. Ingat senang ke nak dapat chance ibu pose ayu ala ala Umi Nazeera ni? hmmmm







ha tengok tu tengok! Penuh drama konsep anak beranak ni. Kalau Ryan Seacrest buat Keeping Up with Sukiah and Arep confirm kaya raya aku ni hari hari makan nachos tau.



T___T boleh la dari takde. Anyway, I hope he love the dinner treat (he better do!) hahahaha. Selamat menempuh alam 23 tahun arep. Muda lagi awak ni. Di doakan jangan membuli shuk, jangan asik kiss raysha je habis ibu? (lol), of course ayat cliche tapi penuh dengan harapan.. Semoga sentiasa di bawah rahmat dan redhaNya pasal itu yang kita nak dalam dooonia ini. And semoga dapat membimbing shuk sampai syurga. Nak jumpa shuk kat syurga dak? keeee nak bidadari lain ni hah? 

I love you arep geli geli. Muka tu dah boleh jangan bebengis dah lagi takut kena abugit :)








I baked him a leggo-messy cake.
(shukriah ni acah acah humble tau! burned cake la messy cake la. nak ape kau ni? confused. lewls)

Dalam buruk buruk cenni pun orang nak order, jangan buang tebiat tau. Order benda lain dulu. Sekian.



The very best is yet to come
CikPuan Shukriah Jasni