Tuesday, October 8, 2013

Adik Baby ade tak?

Paranoid. Sumpah. Tapi memang aku ni jenis semua benda paranoid. Ekekekeke


Since gave birth to Raysha my period is soooo irregular. Plus with IUDs implant in my ve jay jay, period always be overflow macam juara! Another risk to swallow when you agreed to do family planning. Deng! Tak cukup gangster ah nak planning. Tapi kena planning selagi harga minyak tak turun sebanyak fit ei cents yaall gedit? Gedit? Fif eee cent? LIMAPOSEN LA. Nanti nak buh nama Jasni kat belakang Malaysia sesuka nak turunkan harge.


So hence the long intro, yes I'm paranoid myself when IM LATE. Is like... Deng! Sahih betul kata Dr.Zarul bagitau aku ni sesubur benih kuda giiiddiii appp yeeebaaa! (Cut it). Baru late dah paranoid. Relax baru late, esok lusa kena jajah la tu. Then come Nausea. Ewah dan dan lewat amik kesempatan nak tumpang drama ye dak? Sudah tu lately semua bau aku tak boleh nak hadam (ewah lately dalam kiraan jari gebu aku ni dekat seminggu juge). Semua orang pun busuk bagi hidung jambu aku ni. Kesian semua kena hadap muka bengis ala ala Mr. Mark Darcy aku, asal bau je jeling kemain. Ada jugak aku belajar sebelum ni, tekan rahim kalau keras tu ada isi (boleh pakai ke dak theory ni aku tak pasti) tekan macam biasa je. Perut je la ada kemajuan sikit. Mana tak pagi tadi bedal roti bakar dengan makaroni tanpa bersalah. This is not happening. Too soon too soon and oh WEI IUD ARE YOU FUNCTIONING OR NOT? Rm450 NAK IMPLANT YANG 2MINIT JE TU? Mullooottt.



Dalam paranoid tu aku tetap malas nak test. Malas la nak selebet pee pee dalam bekas kecik tu. Beli papan untuk pee pee tau tak minyak mahal sekarang (iklan). Dekat seminggu aku delay. Baba Raysha pun asik lupa nak beli upt test tu. Aku pun lantak kan aje. Dalam pada tu aku uji minda, otak kiri kanan, limpa, perasaan Arief dengan saiko aku. 

"Ba kalau ada lagi this soon macam mana? Takut tak? Awak ok tak?"

Gentle jawab seiring muka bengis nya :

"Terimalah. Buat ape nak takut."

Deng! Sombong nauuu jawab. 


30mins yang lepas aku tak puas hati lepas breakfast makin menjadi mualnya. Turunlah bawah pegi klinik dekat bawah office aku ni mintak nak beli UPT test memandangkan Doctor 10.30 baru masuk aku dah tercongok 10.05 dalam klinik tu. Maka belilah aku ...



RM 25.90 cisss permainan apekah ini? Nasib boleh claim. Selamat duit belanja Arief bagi pagi tadi. So aku pun buat la kerja selebet ni.. Takdan 5min result keluar. Resultnya 





















































































































Ekekekeke kwasam ye dak mendajal orang? Ye nak buh gambar la ni



Negative. 



Sebab aku test nak dekat tengah hari so aku taknak sure lagi la dengan result RM25.90 ni. Tengok la kalau tak di jajah lagi aku test lagi.

















Yeup. Still Negative. 




Personally, bukan la aku tolak rezeki. Ada aku terima dengan hati terbuka. Sebab aku memang plan anak ramai, selagi Allah izinkan, aku bersyukur. Cuma sekarang ni aku rasa ilmu tak cukup lagi besarkan Raysha pun tunggang langgang, ada anak kedua (Allah's will) living zombie ye dak aku? (Because vampires only for sissy hahahahahaha).


Proved RM450 masih working. You better be. 





"Dear adik baby, awak lepak lama lama dalam syurga ye. Belajar ngaji solat kasi level 10 sampai Allah suruh awak lepak dalam perut Ibu. Sekarang ni kasi chance kakak Raysha manja dulu and ibu nak ngajikan dia jadi best sister ever then you can come lepak inside me ok? Sayang adik baby!"
- your truely, saiko ibu-to-be







Engkorang pun layan ye dak entry saiko aku ni? Hahahahahahahaha dah.






The best is yet to come
CikPuan Shukriah Jasni