Wednesday, December 26, 2012

Pop-out Part 1

Dah sebulan bersalin baru aku ada masa nak update. Itupun lepas baby kena cucuk, lama sikit tidurnya. Kalau tidak nanhado la aku nak ngadap blogger ni. Well, I wont missed out to update every detail of my giving birth chronology am I? *obviously she's not*  So... let's go!

BACA KALAU NAK. KALAU TAKMAU...nvm. ihiks

It was 39weeks ngam ngam sign nak bersalin tu turun. Right after I updated on last entry, I still wait for another sign. SAITED KEMAIN PLEASE yet taknak letak harapan tinggi sebab sign sangat sikit.



24/11/2012

9PM : Mama took us to dinner, OMG THAT LAST SWEET BANDUNG I HAD AND IT WAS YUMMMEEHH *excuse my behaviour, I'm still in pantang* Time ni dah start sakit or so-called contraction. Jarak jauh and bearable. LOL I finished a whole kuey tiow kungfu by myself you call yourself sakit beranak shukriah?

11PM : Arrived home, merajuk dengan Arief pasal dia Hopeless Romantic, ..sayang, tolong la gosok pinggang YANG SAKIT NI BOLEH DAK? eh tak. aku tak cakap gitu, aku teriaq (nangis) ja.

220AM : Bangun, suruh Arief rub belakang and urut sebab dah tak boleh tidur. Contraction 20mins and NOT BEARABLE dah! tapi still taknak kalut pasal aku terpengaruh dengan blog previous mommy-to-be punya pengalaman to not rush to the hospital takut kena halau balik. 

3AM : I CAN'T SLEEP! Macam macam perangai aku keluor. Menangis, merajuk, nak urut, kehulur kehilir keluor bilik usap perut, and online-does-not-help me to ease my pain at all. Contraction 10mins and sakit dah agak kuat.

4AM : Merajuk -> Arief Urut -> Exercise sikit -> Fall Asleep finally



25/11/2012

630AM : I woke up as I have appointment with DrZarul that day. And right on the morning jugak terus full report dekat Mama yang dah sakit. Showered and took all my stuff to PMC Sungai Buloh. Oh baideway, thanks for the lovely cekodok and milo mama. Sedaaaapp~

815AM : Arrived at PMC

Me : Saya nak jumpa DrZarul. Saya dah sakit nak bersalin dah ni
Nurse : Tapi puan kena tunggu lah ye...
Me : aaiihh saya dah sakit takkan nak kena tunggu jugak??
Nurse : *buzz le number button*  Puan no.20 dah sakit sangat ke?
Me : *here come the contraction* Aku buat muka paling celaka sekali. Yes!
Nurse : ok kejap I report dekat DrZarul. Puan masuk buat BP dulu


9AM : *ding dung* Appeared no.20

DrZarul : So shukriah.. how are you? how's the contraction?
Me : bla bla bla.. told him every detail.
ahh the usual DrZarul with his fair and clean face with his decent smile and told me to get inside 
DrZarul : Ok come, I nak check jalan you..

VE is finally ok with me and tak sakit sangat as I know how to control my breath. Thanks to previous pengalaman where 'mulut itik' poked in my Miss V. Itu lagi sakit!

DrZarul : emmm dah 2cm dah *senyum*.. ok kejap lagi you naik ward
Me : Ok *pasrah*

Hubby pushed me upstairs and we have to wait for my room to be ready. Sempat la laki bini bergelak ketawa *dalam dok menahan sakit tu* Besides, any soon it will be 3 of us. Arief helped me a lot. Ajar cara nafas bila contraction datang, usap belakang. Thanks Munchkin, you did well .. (60days left for pantang laki bini if you know what I mean) XOXO :p




i was placed at LR sementara tunggu ward siap. Meanwhile nurses buat BP and stuff. Please.. for memoir instead, aku palsukan jugak senyuman dan naikkan tanda 'peace' ke udara sedangkan aku tengah menahan sakit. Hai anak, kalau awak degil, ibu nunjok semua gambar ni tau!




and finally our room is ready. Pada mulanya nak pilih bilik beramai ramai so takde la aku takut duduk bilik sesorang, but hubby insisted bilik VIP so senang dia nak tidur situ sekali and accompany me. Ahhhh *cobit pipi* 




OMG MY OWN TELIBISYEN JUST FOR MYSELF.
 naahh drama please.


Yeup, that's me. Cubaan menahan sakit. As DrZarul told me, baby dah kebawah tapi pintu dia nak keluar bukak slow. From 9AM till 4AM esoknya bukaan aku still 2cm. I asked for ubat tahan sakit when I finally gave up and I need to rest. Lepas kena je poked sebijik kat pungkoq terus lali and tidoq. 

That's all for Part 1 I guess. Stay tuned for Part II which entah-bila-entah-aku-rajin-nak-update.
eks oh eks oh everibodi~



young baba-to-be studied for his final. tapi tak sempat amik sebab anak dia nak jumpa baba dulu. Ihiks






The best is yet to come
CikPuan Shukriah Jasni